
NATO’ya Hayır Koordinasyonu, “NATO’yu istemiyoruz” şiarıyla İstanbul Şişli’de bulunan Trump Towers Avm’nin önünde basın açıklaması yaptı. “Emperyalist savaş örgütü NATO ve Trump istenmiyorsunuz” pankartının açıldığı açıklamada basın metnini NATO’ya Hayır Koordinasyonu adına Senem Güneysu okudu.
Aylar öncesinden hazırlıkları duyurulan, “NATO’nun yeniden kuruluş toplantısı” olarak lanse edilen zirvenin “AKP iktidarı ve sermaye düzeninin aktörleri tarafından bir fırsat olarak görüldüğünü” belirten Güneysu, “Bu tarihi fırsatı kendi talihi gören iktidar, başta başkent Ankara olmak üzere, tüm Türkiye’yi bir açık hava hapishanesine çevirmiş durumda. 7-8 Temmuz öncesinde devrimci, yurtsever, demokrat, ilerici ve sosyalist güçleri kolluk güçleri ile baskı altına alan, valilik kararları ile en basit ‘demokratik’ hakkı bile hiçe sayan AKP iktidarı, adeta ülke çapında bir sürek avı başlatmış durumda. Zirve öncesinde şimdiden sayıları yüzlerce olan gözaltı ile anti-emperyalist tepkileri baskı altına alacağını düşünen AKP iktidarı, fırsat bu fırsat diyerek ‘kraldan çok kralcı’ bir şekilde davranıyor. Emperyalistleri memnun etmek adına ülkenin başkentini felç eden, yüzbinlerce emekçiyi yerinden etmeyi ‘güvenlik’ bahanesi ile göze alan, Macron ve Trump gibi figürler için ‘özelleşmiş’ alanlar tahsis eden iktidar emperyalistlerin gözüne girmeye çalışıyor” dedi.
‘Emperyalizme karşı mücadelenin sokaklarda nasıl büyüyeceğini göreceksiniz’
Yugoslavya’yı parçalamasıyla, Libya ve Afganistan’a saldırılarıyla, Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında ilerici güçlere dönük kontrgerilla faaliyetleri, siyasi operasyonlar ve darbelerle tanıdıkları NATO ve temsilcilerini topraklarında istemediklerini vurgulayan Güneysu, “Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz. Burjuvazinin çıkarlarını temsil eden AKP iktidarı, Tom Barack’ın da ifadesiyle meşruiyetini Trump’tan alıyor. AKP iktidarı, emperyalist dostlarıyla birlikte demokratik hakların, özgürlüklerin, emekçilerin kazanımlarının en küçük bir kırıntısına bile tahammül edemiyor. Ama emperyalizme karşı mücadelenin ve öfkenin sokaklarda nasıl büyüyeceğini göreceksiniz” ifadelerine yer verdi.
‘Tüm dünya halkları adına ayaktayız’
Taleplerini söyleyen Güneysu, “Tüm NATO üsleri kapatılmalıdır. NATO’dan derhal çıkılmalıdır. Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır. Dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır. Eğitimden sağlığa, barınmadan sosyal haklara kadar emekçi halkların en temel ihtiyaçlarından kesilerek silahlanmaya aktarılan devasa bütçelere son verilmelidir. İstanbul’da ve Ankara’da tutuklanan yüzlerce sosyalist, devrimci, ilerici ve demokrat mücadele arkadaşımız derhal serbest bırakılmalıdır. Siyonizm ve soykırım destekçileri, işgalci katiller Saray’ın dostu olabilir. Ama bilsinler ki biz onurumuz, ülkemiz ve tüm dünya halkları adına ayaktayız ve on milyonlarız. Başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye’nin dört bir yanında NATO’ya ve emperyalist politikalara karşı halklar arası barışın ve halkların sesini yükseltiyoruz” diye konuştu.
İzmir
İzmir Şirinyer İZBAN durağı önünde toplanan NATO’ya Hayır Koordinasyonu, NATO üssüne yürüyerek burada basın açıklaması gerçekleştirdi.
Basın metnini koordinasyon adına Kardelen Yoğungan okudu.
“NATO’nun emperyalist bir suç örgütü” olduğunu belirten Yoğungan “Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin’de, İran’da, Lübnan’da, Suriye’de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarımızı emperyalizme karşı durmaya ve NATO’nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz” dedi.









