Connect with us

Güncel

Hekimler sesini yükseltti: Sağlıkta şiddet yüzde 600 arttı

Hekim Birliği Sendikası’nın yaptığı açıklamaya göre, sağlık sektöründeki şiddet yüzde 600 arttı.

sağlık çalışanı

Hekim Birliği Sendikası tarafından düzenlenen “Sağlıkta Şiddete Sıfır Tolerans” çalıştayında konuşan Hekim Birliği Sendikası Genel Başkanı Yakup Gökhan Doğramacı, “TBMM 2013 yılı Sağlıkta Şiddet Araştırma Komisyonu Raporunun 2012 verilerine göre sağlıkta şiddet, diğer sektörlere göre 16 kat daha fazlaydı. 2012 yılından 2022 yılına kadar ise yüzde 600 yani 6 kat daha arttı” dedi.

Yasal düzenlemeler ve cezai yaptırımların önemli olduğunu vurgulayan Doğramacı, mevcut uygulamaların yetersiz olduğunu ve şiddetin sadece bunlarla çözülemeyeceğini ifade etti.

İdari önlemlerin alınmasının gerekliliğine değinen Doğramacı, panik butonu ve X-ray cihazları ile güvenlikli çalışma ortamlarının sağlanması, hekimlerin iş yükünün azaltılması ve toplumsal farkındalığın artırılması gerektiğini söyledi.

Ayrıca, hekimlerin yüzde 62’sinin yaşadığı şiddeti bildirmediğini ve Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi (SABİM) üzerinden doktorlara yönelik tehditlerin yapıldığını belirtti.

 



Haziran 2026
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

More in Güncel