Connect with us

Güncel

İzmir’de Kod-29’la işten atılan 16 işçiden Orhan Yıldız açlık grevine başladı

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nde Kod-29 gerekçe gösterilerek işten çıkarılan 16 işçi içerisinde yer alan Orhan Yıldız, açlık grevine başladı.

690x390cc izm 08 03 2021 kod29 atilan isci aclik grevine basladi

İzmir Büyükşehir Belediyesi iştirakleri olan İZENERJİ A.Ş. ve İZELMAN A.Ş.’de çalışırken, İzmir Valiliği’nin haklarında başlattığı “Güvenlik soruşturması” sonucunda 20 Ekim 2020 tarihinde iş akitleri Kod-29 gerekçesiyle feshedilen Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) Genel-İş Sendikası üyesi 16 işçi, 18 Şubat’ta belediye binası önünde başlattığı direniş devam ediyor.

Kod-29 ile işten çıkarılmalarına karşı direnen işçilerin direnişi sürerken, Orhan Yıldız adlı işçi süresiz açlık grevine başladığını söyledi.  Yıldız, “Ben 8 ay önce Sosyal Yardımlar Şube Müdürlüğü’nde şoför olarak işe başladım. İzmir Valiliği’nin kararıyla Ekim 2020’de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden Kod-29 ile işten 16 arkadaşımla işlerimizden atıldık. İşimize geri dönene kadar belediye binası önünde direnişe başladık. Ancak bugüne kadar hiçbir adım atılmadı. Hukuksuzlukta ısrar ediliyor, bu yüzden açlık grevine başladım. Taleplerimiz karşılana kadar eylemimi sürdüreceğim” dedi. 



Haziran 2026
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

More in Güncel