
Mersin Limanı’nda faaliyet gösteren Özgüneş Lojistik bünyesinde çalışan 185 işçinin, Tüm Taşıma İşçileri Sendikası’na (TÜMTİS) üye oldukları gerekçesiyle işten çıkarılmasının ardından başlattıkları direniş 174’üncü gününde sürüyor.
31 Aralık 2025 tarihinde sendikalı oldukları için işten atılan işçiler, liman önündeki eylemlerine devam ederek sermayenin sendikasızlaştırma politikalarına ve örgütlenme hakkına yönelik saldırılara karşı mücadelelerini sürdürüyor. İşçiler eylem alanına, “Atılan işçiler geri alınsın, MIP sendika düşmanlığından vazgeç” pankartı astı.
İşçiler adına konuşan Abdülhadi Çakın, sendikalı oldukları için hukuksuz biçimde işten çıkarıldıklarını belirterek, anayasal bir hak olan sendikal örgütlenmenin patronlar tarafından cezalandırılmak istendiğini söyledi. Çakın, işlerine geri dönene kadar mücadeleden vazgeçmeyeceklerini vurguladı.
Açıklama boyunca sık sık “Atılan işçiler geri alınsın”, “Direne direne kazanacağız”, “Zafer direnen işçilerin olacak” ve “Yaşasın örgütlü mücadelemiz” sloganları atıldı.(MA)









