Connect with us

Dünya

ABD’de polis bir siyahiyi daha katletti

ABD’de aracında uyuyan siyah bir genç gözaltına alınmak isterken polis tarafından vurularak katledildi. Olayın ardından Atlanta Emniyet Müdürü istifa etti.

mDYnK95AXYLkcngx1POtnLu1D1UfkxCy4naD63Ra

ABD’de siyah George Floyd’un gözaltında katledilmesinin ardından ülkede haftalardır devam eden protestolara rağmen polis şiddeti durmuyor. ABD polisi dün aracında uyuyan siyah bir kişiyi vurarak katletti.

ABD’nin Georgia eyaletine bağlı Atlanta kentinde dün gece polis aldığı ihbar üzerine bir fast-food restoranına ait park alanına gitti.

Park alanında arabasının içinde uyuyan 27 yaşındaki siyah Rayshard Brooks’u araçtan indirerek, gözaltına almak istedi. Brooks’un polise direndiği sırada şok tabancası ile vurulduğu görülürken, ardından polisin elindeki şok tabancasını alarak, olay yerinden kaçtığı anlar kameralara yansıdı. Polis, Brooks’u kaçtığı sırada vurarak öldürdü.

Georgia Eyaleti Soruşturma Bürosu (GBI) tarafından yapılan açıklamada “Cuma günü memurlar saat 22:33’te bir 911 çağrısına cevap verdiler. Park edilmiş bir araçta uyuyan ve diğer müşterilerin araçlarına engel olan bir adam hakkında ihbar aldılar. Olay yerine ulaşan memurlar kendisine test yapmak istediler. Ancak başarısız oldular. Bunun üzerine önleyici gözaltı kararı aldılar. Bu sırada hayatını kaybeden kişi gözaltına alınmaya direndi. Memurlar şok tabancası kullanmak zorunda kaldı” ifadeleri kullanıldı

GBI, olayla ilgili sosyal medyada yer alan videonun incelendiğini aktarırken, Brooks’un kaldırıldığı hastanede hayatını kaybettiğini açıkladı.


Emniyet müdürü istifa etti

Atlanta Belediye Başkanı Keisha Lance Bottoms, olayın ardından Atlanta Emniyet Müdürü Erika Shields’in istifa ettiğini duyurdu



Haziran 2026
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

More in Dünya