
Ankara Emek ve Demokrasi Güçleri, 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilecek NATO Zirvesi öncesinde düzenlenen ev baskınlarıyla yapılan gözaltıları protesto etmek amacıyla Yüksel Caddesi’nde basın açıklaması gerçekleştirdi. “NATO’ya hayır, gözaltılar derhal serbest bırakılsın” pankartının açıldığı açıklamada basın metnini Yılmaz Yıldırımcı okudu.
NATO Zirvesi öncesinde gerçekleştirilen gözaltılara ve Ankara Valiliği’nin 28 Haziran-10 Temmuz tarihleri arasında kent genelinde aldığı kısıtlama kararlarına tepki gösteren Yıldırımcı, uygulamaların temel hak ve özgürlüklere yönelik saldırı niteliği taşıdığını belirtti.
Yıldırımcı, “İnsanları hapsederek, anayasal haklarını gasp ederek, kentimizi bizlere yani burada yaşayan herkese kapatarak adı konulmamış bir OHAL ilan edilmiştir. İktidarın günden güne dozunu artırdığı bu anti-demokratik uygulamalar, anayasa ve yasaları tanımama, temel hak ve özgürlüklerin ihlali çığırından çıkmış, ülke adeta açık hava hapishanesine çevrilmiştir” dedi.
Henüz gerçekleşmemiş protestolar gerekçe gösterilerek ev baskınları düzenlendiğini belirten Yıldırımcı, kapıların kırılarak yapılan gözaltılar, ters kelepçe uygulamaları, avukat görüş yasakları ile öğretmenlere yönelik işkence ve kötü muamelenin son günlerde yaşanan hak ihlallerinin yalnızca bir bölümü olduğunu vurguladı.
Tüm baskı ve gözaltılara rağmen emek ve demokrasi güçlerinin dayanışmasının büyüdüğünü söyleyen Yıldırımcı, “Bunun karşılığında ise tarihin her anında olduğu gibi ezilenlerin, emek ve demokrasi güçlerinin dayanışması büyümüş, omuz omuza mücadele kararlılığı yükselmiştir” diye konuştu.
Açıklamada gözaltına alınanların derhal serbest bırakılması talebi yinelenirken, NATO karşıtı mücadelenin süreceği vurgulandı. Yıldırımcı, “Bu toprakların onurlu insanları olarak bizler, tüm emperyalist savaş yapılanmaları tarihin çöplüğüne gömülene kadar, bu topraklarda onurlu, eşit ve barış içinde bir arada yaşamı inşa edene kadar sözümüzü yükseltmeye, mücadele etmeye devam edeceğiz” dedi.








