Connect with us

Emek

Covid-19 istirahat raporu artık yıllık izinden düşecek

Sağlık Bakanlığı, hastanelerde ortaya çıkan yoğunluğun giderilmesini gerekçe göstererek istirahat raporlarında düzenlemeye gitti. Bundan böyle koronavirüse yakalanan çalışanların aldığı raporlar yıllık izinlerinden düşülecek.

iktidarin cikari icin isciler feda ediliyor 810423 5

Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, hastanelerdeki başvuru yükünü azaltmak için hasta raporlarına ilişkin yeni düzenleme talimatı verdi.

Sağlık raporlarını yeniletmek ve reçete yazdırmak için sağlık merkezlerinde ortaya çıkan yoğunluğun önlenmesi amacı ile geçerliliği nisan sonunda dolacak “süreli sağlık raporları”nın yıl sonuna kadar kabul edilmesi talimatı verildi.

Ayrıca Covid-19’a yakalanan çalışanlara verilen istirahat raporlarına ilişkin de düzenleme yapıldı. Çalışanlara Covid-19’a yönelik 14+14 şeklinde verilen, 28 günlük istirahat raporu uygulaması kaldırıldı. Rapor hakkı, bugüne kadar iş yerlerinde salgının etkisinin azaltılması için, çalışanların yıllık maksimum 40 gün olan izin hakkına dahil edilmiyordu



Haziran 2026
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

More in Emek