Connect with us

Güncel

Enerya’da sendikalaşan işçiler işten çıkarıldı

Enerya, çalışma koşullarının iyileştirilmesi için DİSK’e bağlı Enerji-Sen’de örgütlenen işçilerini işten çıkardı.

enerya

Denizli’nin yetkili doğalgaz dağıtım şirketi olan Enerya, 29 Haziran’da DiSK’e bağlı EnerjiSen’e üye oldukları gerekçesiyle 60’a yakın çalışanını işten çıkardı.

Kısa bir süre önce EnerjiSen’e üye olduklarını belirten işçiler, firma yetkililerinin durumu öğrendikten sonra kendilerine mobing uyguladıklarını söyledi.

Bianet’ten Hatice Dicle Nur’un haberine göre; işverenin, işçilerin e-devlet sayfalarından sendika üyeliklerini kontrol etmek istediğini söyleyen EnerjiSen’den Ozan Erbaş “Sendikaya üye olmadığını e-devlet’ten gösteren işçiler işe devam etti. E-devletini göstermeyen 58- 60 arası arkadaşlarımız ise işten atıldı. Bunun üzerine sendikamız savcılığa suç duyurusunda bulundu.” dedi.

‘Sendikalı Çalışmak Anayasal Hak’

İşten çıkarılan işçilerden İsmail Sevim, sendikalaşmanın devletin işçiye sağladığı anayasal bir hak olduğunu belirterek “Biz bu anayasal hakkımızı kullandık. İşveren sendikalaştığımızı duyduktan bizlere mobing uygulamaya başladı. Daha sonra 10 kişilik gruplar halinde toplantılar yaptılar. Herkesten e-devlet’ini açmasını istediler. ‘Zorunlu değilsiniz ama açmayanları sendikalı sayacağız’ dediler. Aynı günün akşamında işten çıkarmalar başladı. İşçilere sendika üyeliklerine son verirlerse tekrar işe alınabileceklerini söylediler. Bazı arkadaşlarımız da borçları olduğu için bunu kabul etmek zorunda kaldı” dedi.

Alınan karara tepkili olan işçiler, bu yanlış karardan dönülmesini istedi.



Haziran 2026
PSÇPCCP
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

More in Güncel